יום שני, 21 באוגוסט 2017


לכו לבית חנה.

פעם צפיתי באייטם על זה שאורנה בן-דור גרה ביפו בנכס ששייך לכנסיה היוונית-אורתודוקסית.
זו הדירה הכי יפה ביקום וזכור לי שלפי ההסכם שלה עם הכנסיה היא מוגדרת כשומרת הנכס, בתמורה לדמי שכירות נוחים עד מאוד.

מאז אותו אייטם אני תרה (בדמיוני) אחר נכסים של כנסיות להשכרה, אך לשווא. אני מקווה שאורנה בן-דור יודעת עד כמה שפר עליה גורלה, שכן בעיני רוחי אני מדמיינת דירות לדוגמה של הכנסיה הרוסית והן מצועצעות עד כאב.

אגב, לפני שנתיים נסעתי לפריז עם חברה וגילינו שניתן להירשם ללינה בסקרה-קר (בזיליקת הלב הקדוש) תמורת שעת תפילה אחת. התאריך שחיפשנו כבר לא היה זמין והתכנית ירדה מהפרק אבל מאז אני מרגישה שהעולם הוא מקום קצת יותר מעניין.

אם כן, בהנחה שלא יצא לי להתגורר בנכס של הכנסיה, הריני להודיעכן כי אני רוצה להיות שומרת הנכס בבית חנה*.
איזה מקום חלום. בפעם הראשונה הגעתי לשם אחרי מסע רגלי בחום של תל אביב, ישבתי שעה במזגן בעודי אוכלת שאר ירקות ומעלעלת בספר עיצוב גרפי. בפעם השנייה הגעתי עם חברה ואכלתי כריכון, לנצח יותר טעים מכריך, עם סלט ביצים ועוגיית שוקולד-צ'יפס עם מלח גס ושתיתי קפה קר. אמנם עד כה מתואר רק הקשר העמוק והמשמעותי שפיתחתי עם הקפיטריה של המקום, EATS, אבל ברור לי שאפקוד את המקום גם למטרות שלא מערבות אכילה. נעים בפנים ונעים גם בחוץ, יש הקרנות והרצאות וסטודיו ו-vibe שלא יסולא בפז.

מומלץ בעיקר אם לקחתן יום חופש ואתן ממשיכות אחר כך לבריכת גורדון.

*שד' בן גוריון 75 פינת אד"ם הכהן. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה